Nejen muže, které vyzývají na preventivní urologickou prohlídku, ale také ženy chtějí oslovit organizátoři letošní kampaně Movember 2022 v havířovské nemocnici. Odstartovali ji v těchto dnech a kromě jiného uspořádají také Kabelkový veletrh.
Podle primáře urologického oddělení je rakovina prostaty nejčastějším uroonkologickým onemocněním u mužů, může se projevit zhoršením močení, zástavou močení, krvácením do v moči. Proto je v počátečních stadiích léčba nejúčinnější a šance na úplné vyléčení jsou vysoké.
„Z toho důvodu je v rámci onkologie kladen tak velký důraz na včasnou diagnostiku. Právě o osvětě včasného záchytu je kampaň Movember, kterou pravidelně v naší nemocnici podporujeme. Díky včasnému záchytu je léčba méně agresivní a výsledky mnohdy excelentní. Jediné, co je nutné, tak rozhodnutí navštívit urologa. V naší ambulanci ošetřujeme pacienty i bez doporučení praktického lékaře, ale toto doporučení je vhodné z důvodu celkové anamnézy pacienta,“ uvedl primář urologického oddělení Josef Kopecký.
Ženy letos v havířovské nemocnici dostanou příležitost podpořit v této kampani své muže, syny, bratry, otce a ostatní muže. Stanou se součástí Movemberu 2022 v projektu Kabelky pro kluky, který je letošní novinkou kampaně Movember 2022.
„Dámy mohou přinést k prodeji své kabelky, které už samy nenosí, ale mohly by udělat radost ještě někomu jinému. Jsou to totiž velmi často právě ženy, které objednají muže do urologické ambulance k prvnímu preventivnímu vyšetření. Proto jsme letos aktivně zapojili do kampaně i je. Protože ženám zdraví jejich mužů není lhostejné, vyzýváme je, aby do kabelky vložily fotografie nebo selfíčka se svým mužem, partnerem, synem, tatínkem, prostě s muži, na jejichž zdraví a životě jim nejvíc záleží. Z fotografií vznikne Movember 2022 koláž ve vstupní hale nemocnice, kde bude tato unikátní výstava fotografií po celý měsíc doplňována ženami, které darují své kabelky pro kabelkový jarmark. Ten proběhne v naší nemocnici poslední tři listopadové dny, kdy budeme kabelky prodávat. Veškerý výtěžek půjde na podporu havířovské urologie, která by ráda zkvalitnila prostředí svým pacientům,“ uvedla Irma Kaňová, marketingová manažerka nemocnice.