Komunikaci pacientů, lékařů a nemocnice v Havířově usnadňuje internetový portál. Zjišťovali jsme, co všechno tato služba obnáší a jak ji je možné využít.
Jednoduchý a rychlý přístup k informacím přes pár kliknutí. To vše splňuje Portál pacienta havířovské nemocnice. V rezervační kanceláři jsme zjišťovali, jak se registrovat, co všechno můžeme v portálu nalézt a jaké jsou jeho výhody.
Romana Ráblová, konzultant rezervační kanceláře: "Je to velmi jednoduché, může se registrovat z pohodlí domova, odkudkoliv, kde má přístup na internet, a nebo se může dostavit do nemocnice Havířov, kde mu v registrační kanceláři pomůžeme s registrací. Od listopadu je připravena nová kancelář - kontaktní centrum pro Portál pacienta, kde se budeme věnovat této činnosti, budeme mít na klienty mnohem víc času."
Co všechno pro registraci potřebuju?
Romana Ráblová, konzultant rezervační kanceláře: "K registraci je nutné mít občanský průkaz, průkaz pojištěnce, platné telefonní číslo a emailová adresa."
Jaké jsou výhody systému?
Romana Ráblová, konzultant rezervační kanceláře: "Výhoda je především v tom, že máte k dispozici svou zdravotní dokumentaci 24 hodin denně 7 dní v týdnu, kdykoliv ji potřebujete mít, k jakémukoliv účelu. Je to služba zcela zdarma, takže občan už nemusí jít do zdravotnického zařízení, kde mu většinou zdravotní dokumentaci vystaví do 30 dnů, nebo v nějaké takové lhůtě, za poplatek, takže tohle všechno si může zařídit z pohodlí domova."
Je možnost se k lékaři i objednat. Jak to funguje?
Romana Ráblová, konzultant rezervační kanceláře: "Když se klient zaregistruje a najede si na stránky nemocnice Havířov, tak ho stránky automaticky přesměrují na rezervační systém nemocnice, kde se může objednat k lékaři. Už tam má jako registrovaný uživatel vyplněné údaje, takže stačí si vybrat ambulanci, požadovaný úkon, termín a kliknout na tlačítko rezervovat."
Kterých lékařů se portál týká?
Romana Ráblová, konzultant rezervační kanceláře: "Do portálu pacienta je zapojeno 7 krajských zdravotnických zařízení. Například nemocnice Havířov, Karviná Ráj, Třinec, Opava a další."
Jak se zatím systém osvědčil? Chodí se lidi registrovat?
Romana Ráblová, konzultant rezervační kanceláře: "V současné chvíli zaznamenáváme každý týden někoho z občanů. Vždy se jich ptáme, kde přišli na tuto možnost. Většinou je to z webových stránek, kde je přímý link na stránky Portálu pacienta. Oslovili jsme i lékaře. Chodíme lékaře registrovat přímo do ambulancí, protože tento Portál mohou využívat i lékaři, kteří nepracují v nemocnici a potřebují přístup ke zdravotnické dokumentaci."
Pro havířovskou nemocnici je kontakt s pacientem velmi důležitý.
Norbert Schellong, ředitel nemocnice: "Vždy bylo třeba ty kontakty propojit. A pakliže mluvíme o dnes o elektronizaci zdravotnictví, tak to je to, co havířovská nemocnice jako jedna z prvních inovativně zavádí."
Nový systém si pochvalují i lékaři.
Lucie Šebestová, praktická lékařka: "Pro nás lékaře je ten portál výborný v tom, že se můžeme dozvědět informace o konkrétním pacientovi. Například, když pošlu pacienta na rentgen plic, tak ten výsledek mi v papírové podobě přijde za dva, za tři dny. Ale když ho chci vidět dříve, tak se připojím na Portál a tam se ten výsledek dozvím hned."
V nejbližších dnech chystá nemocnice mediální kampaň, kdy bude prostřednictvím letáčků informovat občany o možnosti registrace a novém kontaktním centru pro Portál pacienta.